قالی دستبافت ایرانی ، اعتماد و اعتبار ماندگار

قالی دستبافت ایرانی ، اعتماد و اعتبار ماندگار

نخهای ابریشم برای بافت فرش و قالی دستبافت چگونه به دست می آیند ؟ 

 

یکی از مراکز تولید و پرورش و بازار داد و ستد نخهای ابریشم ، شهرلاهیجان بهشت ایران زمین میباشد . این مهم به خاطر وجود باغهای بزرگ برگ توت میباشد . پرورش برگهای توت به خاطر علاقه وافر کرم ابریشم به این گیاه میباشد 

هر ساله صدها تولید کننده و تجار فرش از شهرهای مختلف چون کاشان ، کرمان ، همدان و مراکز دیگر قالی بافی ، رو به این شهر سرسبز آورده تا بتوانند محصولات ابریشمی را خریداری کرده تا در فرشهای بافت ابریشمی به کار ببرند . نوغان کاران لاهیجان سالهاست که مبادرت به پرورش کرم ابریشم و همچنین نخهای ابریشمی ، لاس و پیله ابریشم میکنند . 

 

علاوه بر تولید کنندگان فرش ایرانی ، این محصول ارزشمند و گرانبها برای صادرات هم نقش ویژه ای ایفا میکند . کشورهای اروپایی چون ایتالیا و فرانسه از خریداران مهم این محصول استراتژیک و ارزنده میباشند .

 

نزدیک به شصت سال تولید ابریشم توسط نوغان کاران در گیلان رواج داشته و این استان را در مقام نخست قرار داده است . اما در استانهای دیگر چون مازندران ، آذربایجان شرقی ، خراسان گرگان ، کاشان و یزد بسیاری از مردم فعال بوده که کمک شایانی به اقتصادشان کرده است .

 

متاسفانه باید گفت در این صنف هم دست سودجویان تولید فرش سالم ، به کار آمده تا ارزش ابریشم واقعی را زیر سئوال ببرند ! به خاطر مابه تفاوت صددرصدی قیمت ابریشم خالص ایرانی با نخ ابریشم وارداتی که فاقد کیفیت میباشند و عمددا از کشورهای آسیای میانه به ایران قاچاق میشوند باعث میشود در منطقه ترکمن صحرا بافنده ها قالی هایی که از نخهای تقلبی بافته شده بود را به قیمت ارزانتر روانه بازار کردند . این منافع مقطعی چون پتک به پیکره قالی خوش بافت و فرش دستبافت نفیس ایرانی وارد شده تا تاریخ پر افتخاراین صنعت را بی آبرو کنند.  این حوادث در موقعیتی از بحران فرش است که روز به روز قامت بافنده و طراح و سرمایه گذار در حال خم شدن است . اما باید بدانید ، رد پای گند آب شما روی فرش دستبافت ایران پاک شدنی نیست . کجایند مردان واقعی این صنعت ؟ همتی برای نجات باید ! همچنان حضور پر قدرت دست اندر کاران قالی و فرش ایرانی در سایت زائری باعث خرسندی است . باید گفت و شنود داشت تا فرش دستبافت ایرانی را از آب و گل در آورد پس با مهندس زائری در نشستی همکلام شوید که خود شما بهترینید و دلسوز . 

 

<a href="#" rel="nofollow ugc">واقعا فرش جذاب و زیبایی هست</a> <a href="https://farsh-abrisham.ir/" rel="nofollow ugc">نوید اکرادی</a> <a href="#" rel="nofollow ugc">عاشق فرش های ابریشم قم هست</a>

ارسال نظر

عکس خوانده نمی شود